آموزش ۳ پنهان کردن درایوها

پنهان کردن درایو

» پنهان کردن درایوهای موجود در My Computer است .

» در رجیستری قسمت یا شاخه ای که میتوان در آن حالت پنهان یا غیر پنهان بودن یک درایو را مشخص کرد ، البته در ویندوز XP شاخه زیر است :

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer

» روش کار به این صورت است که شما در زیر شاخه Explorer کلیدی از نوع DWord و با نام NoDrives ایجاد می کنید . همانطور که می بینید نام این کلید از نوع معنایی هم با عملی که ما میخواهیم انجام دهیم مرتبط است . توجه داشته باشید که در این شاخه کلید دیگری به نام NoDrivesType وجود دارد که به هیچ وجه با آن کاری نداشته باشید .هنگامی که ویندوز لود می شود این قسمت را چک می کند . اگر کلیدی با این نام در این شاخه موجود باشد با توجه به مقدار موجود در این کلید می فهمد که باید کدام درایو ها حالت پنهان داشته باشند .

» مهمترین قسمت مقداردهی به این کلید است که ما آن را به صورت HexaDecimal وارد خواهیم کرد . برای مثال اگر ما بخواهیم درایو A یا همان درایو فلاپی نمایش داده نشود مقدار (1) و برای درایو B عدد 2 ، برای درایو C عدد 4 ، درایو D عدد 8 ، درایو E عدد 16 و الا آخر . می بینید که مقادیر دوبرابر می شوند . در این حالت شما باید بدانید که مثلا برای درایو F باید عدد 32 را وارد کنیم .

حال اگر ما بخواهیم چند درایو را با هم پنهان نماییم باید عدد مربوط به هر کدام را با هم جمع کرده و در کلید قرار دهیم . برای مثال اگر بخواهیم درایوهای A,B,C را مخفی کنیم باید به صورت زیر عمل کنیم :

              ۴ + ۲ + ۱ = مقدار کلید

که حاصل عدد 7 خواهد بود . یا درایو های A,C,F :

   ۳۲ + ۴ + 1= مقدار کلید

که حاصل عدد 37 خواهد بود که به عنوان مقدار کلید در نظر گرفته می شود .

پس از این که شما این کلید را ساخته و آن را مقدار دهی کردید باید یا کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و یا آن را به حالت Log Off ببرید تا تغییرات ایجاد شده اعمال شود و درایوهای مورد نظر شما مخفی گردند . برای برگشت به حالت قبل هم شما باید این کلید را حذف نمایید .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد